Zararsızlık.


Çocukluğumda, henüz çok küçükken "iyi" olma ihtiyacı hissederdim. 
Bununla sadece iyi, uslu, ona söyleneni yapan biri olmayı istemekten bahsetmiyorum ve kesinlikle öyleydim, ama bundan daha fazlası.
 Başkalarının iyiliğini gözetme, onlara zarar vermeme ihtiyacını ve hatta başkalarının ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarımdan önde tutma arzusunu içimde taşıdım. 
Bir zamanlar buna içgüdü derdim; bugün, daha çok ruhun ihtiyacı. 
Düşünceli ve sessiz bir çocuktum ve iyilik yapmaktan büyük keyif alırdım. Ancak büyürken bu özelliğim kafamı karıştırmaya, benim için zorluklar yaratmaya başladı. 
Hayat talepleri arttı ve başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak giderek daha karmaşık hale geldi. İyilik ve gönül rahatlığı arasındaki çizgi, gittikçe inceliyordu. İyilik mi yaptım yoksa sonuçlarından korktuğum için diğerini memnun mu ettim? Ve bu gerçekten benim doğam mıydı yoksa duyarsız bir ortamın sonucu muydu? Başkalarına iyilik yapmakla, belki de kendimi iptal mi ediyordum? Aklımda sorular toplanmaya başladı. Ve cevaplar yavaş geliyordu. 
Ayrıca her gün bu zor dünyasında hayatta kalabilmeniz için bir karaktere, kişiliğe sahip olmanız gerektiği söyleniyor... Ve böylece, biraz daha farklı, daha yumuşak, daha az agresif bir mizacınız varsa, kendiniz hakkında şüphe duymaya başlıyorsunuz ve "dünyada olma" yeteneğiniz.
 Kendimi bir kaplumbağa ya da en fazla bir kirpi gibi hissediyordum! Yavaş ve fazla yumuşak biri...
 Ergenlik yıllarımda o "iyi" yanımdan nefret etmeye, onu eleştirmeye, sorgulamaya başladım. Bunu zayıflığımın, yetersizliğimin, karakter eksikliğimin ezici bir kanıtı olarak algıladım. 
O zaman onu öldürülmeliyim! 
O parçamı boğmak için her yolu denedim. Ona baktıkça ondan daha çok nefret ediyordum. Saklamaya çalıştım ama arada bir gözetliyor ve beni büyük bir utanç içinde bırakıyordu. Bağırdım: "O ben değilim!"... ama buna kim inandı? Kendimi gizlemeye çalıştıkça hayat beni daha çok çelme taktı. 
Ne acı! Ve ne çaba! 
Bu tür bir iç süreç, zamanla, açıkça size ödenecek faturayı sunar. Ve aslında, bunu yıllarca çeşitli türden fiziksel ve psikolojik sorunlar getirdi. 
Ama aynı zamanda, hayat da çok cömerttir ve eğer onları nasıl kavrayacağınızı bilirseniz, size birçok çıkış yolu sunar. Ve böylece, yıllarca kendim üzerinde çalıştıktan sonra, nihayet kuyuya attığım parçamla barışmaya başladım. Gerçek bir kurtuluş, yeniden doğuş, bir ışık patlamasıydı. Sonunda artık kendimi saklamak ya da kılık değiştirmek zorunda kalmadım. Olduğum kişi olmaya başladım.
 Ama belli ki, bu çok uzun sürecek bir yolculuğun sadece başlangıcıydı. 
 Daha önce de söylediğim gibi, son iki yıldır iş yoğunlaştı ve direnişime rağmen BEN'e olan yaklaşım durdurulamaz bir şekilde ilerliyor. Çünkü kim olduğumuzu tam olarak somutlaştırmak cesaret ve aynı zamanda fedakarlık gerektirir. Seni ayakta tutan, seni tanımlayan tüm o maskelerin fedakarlığı.
 Ancak nihai ödül, yol boyunca yapılan tüm fedakarlıklara değecek. Ve Hayat cömert ve bol olduğu için, rota boyunca bile sizi küçük dozlarda ödüllendirir. Bir önceki yazımda bahsettiğim birçok soruma cevap verebilen ve şüphelerimi temizliyebilen, okuduğum mavi kitaplar'da çok önemli bir kavram buldum .
  Söz konusu kavram, zararsızlık kavramıdır. Tibetli Üstat değerli kitaplarında bu kavramdan sık sık bahseder ve bana göre bu, onun bize aktardığı birçok kitap arasında en önemlilerinden biridir. 
Çoğu zaman bu kelime yanlış anlaşılır hatta anlaşılmaz. Bunu kullandığımda, bana genellikle şu soru sorulur: "Ve bu ne anlama geliyor?". İnsanlar "zararsız" olmanın pasif, kayıtsız, zayıf ve karaktersiz olmak anlamına geldiğini düşünme eğilimindedir. Gerçekte anlamı bu önyargılardan çok uzaktır. Acaba bizim kültürümüzde zararsız olmanın neden zayıf olmak anlamına geldiyor?
 Ama şimdilik gerçek anlamını anlamaya çalışalım. Ve bunu yapmak için Üstadın kendi sözlerini kullanmaktan daha iyi bir yol yoktur: "Zararsızlığa positif anlamında ulaşmak, kolay bir iş değildir. Doğru duşunmek (akıllı sevgi üzerine), doğru konuşma (kontrol altında yönetilen) ve doğru eylem (Evrensel Yasalara saygıya dayalı) 'den gelen bir davranış. Hayatta kurulan uyumu bozmamak için  zararsızlığı değil; az gelişmiş, negatif ve güçsüz, hiç bir yeteneği sahip olan birinin davranışı değil; Ruhun kişilik üzerindeki gerçek anlayışından ve hakimiyetinden gelen zararsızlıktır. Vicdanına girip kardeşini anlayabilme, kurtarma ve yardım etme dürtüsünün verdiği zararı affetme ve unutma yeteneğinden kaynaklanır". 
 Bu birkaç kelimeden sonra bu kavramı daha iyi anlamaya başlıyoruz. Güçsüz veya fırsatçılıktan dolayı ılık olmak değil, tam tersine, kendi ruhunun gücünü sonuna kadar ifade ederek, kendine ve başkalarına zarar vermemeye özen gösteren bir davranış.
İsa Mesih'in 2000 yıl önce öğrettiği gibi.
 Usta'dan birkaç kelime daha ekleyelim:  "Zararsızlık kişiyi muhakemede temkinli, konuşmada (dedi kodu yapma!) ketum yapar, fevri hareketlerden kaçınabilir ve eleştirme eğilimini bastırır. Bu şekilde geçiş, gerçek sevginin güçleri ve kişiliği canlandıran, bizi doğru eyleme yönlendiren ruhsal enerjiler için serbest bırakılır."
Zararsızlığın önemini anlıyor musunuz? 
Ruhun bu yeteneğini geliştirmek kolay değil. Fakat onu yapabilirsek, bütün dışarıdan gelen problemler ve enerjimizin içimize akmasını engelleyen, ve büyümemiz gereken dönüşümlere durduran, tüm bu zararlı davranışlardan bizi kurtarır      
 Hepimiz barış ve huzur bir dünya istiyoruz. Fakat ortamız öyle değil.
 Ancak barış ve uyuma sahip olmanın ilk adımının bu koşulları içimizde yaratmak olduğunu anlamıyoruz. Dışını değil, içini değiştirerek. Bundan sonra dışarısı da değişecektir, çünkü o sadece iç dünyamızın bir yansımasıdır. Zararsızlık bu konuda bize yardımcı oluyor. Tibetli Usta, zararsızlık konusunda çok ısrar ediyor ve bunu "evi" temizlemek ve kendini arındırmak için tek bilimsel ve ezoterik yöntem olarak sunuyor.
 "Zararsızlık" diyor "tıkanmış (enerji) kanalları temizler ve daha yüksek enerjilerin akışına izin verir." Bu mesajın mükemmelliği ve gücü, Dört Yüce Gerçeğin son unsuru olan Sekiz Katlı Yüce Yol'da Buda'nın bize bıraktığı öğretide de bulunabilir. Kendisi 35 yaşında verdiği ilk vaazında "manevi uyanışı" gerçekleştirdikten kısa bir süre sonra açıkladı. Hayatın sekiz asil kuralı tam olarak şunlardır: doğru görüş, doğru niyet, doğru konuşma, doğru eylem, doğru geçim, doğru çaba, doğru dikkat ve doğru konsantrasyon. Bu sekiz uygulamayı uygulamak bizi dönüştürür ve acı çekmekten kurtarır.
 Zararsızlık kavramına olan yakınlığı ortadadır. 
Zararsız olmaya yönelik günlük taahhüt, yalnızca kendimizi tatmin etmek ve yüceltmek amacıyla bencillik ve benmerkezciliğe dayalı zararlı düşünce ve davranışları düzeltmemize değil, aynı zamanda mutluluğun gerçek sırrı olan gün boyunca "uyanık" kalmamıza da olanak tanır. 
 Ben zararsızlık bir yaşam kuralı yaptımHer gece uyumadan önce, zararlı davranışları kesin olarak belirlemeyi, farkındalığımı artırmayı ve aynı zamanda zararsız olanları da ödüllendirmeyi amaçlayan bir akşam sınavına giriyorum. 
İlk günlerde, zararlı listesi her günün sonunda o kadar uzundu ki neredeyse cesaretim kırılmıştı! Yine de zamanla, bu liste kısaldı ve davranışlarım eskisinden daha az zararlı olmakla kalmadı, aynı zamanda ne yaptığımı doğru yaptığımı fark etmede daha hızlı hale geldim. Ve böylece zamanda durabilirim, kendim ve başkaları için daha az ıstırap yaratabilirim. 
Usta, zararsızlığın "birçok kişinin inandığı gibi tatlı ve hafif bir faaliyet ya da pasif bir durum olmadığını tekrarlar. Kararlı ve hatta şiddetli eylemleri hiçbir şekilde dışlamayan bir ruh halidir. Sebep (eylemlerimizin arkasındaki sebep) ile ilgilidir ve herhangi bir hareketin temeli olarak iyi niyeti yerleştirme kararlılığını içerir. Motif, eylemlere ve hoş olmayan sözler söylemeye de yol açabilir, ancak zararsızlık ve iyi niyetle bildirilirse, ondan ancak hayır gelebilir." Dolayısıyla zararsız olmanın, ılık, yumuşak, uzlaşmacı olmak olduğunu düşünmüyoruz. Bizden sert ve hatta bazen sert olmamızın istendiği durumlardır. İsa Mesih'in tapınakta yazıcılara ve Ferisilere kızdığı zamanki davranışını düşünelim; sert ve etkili.  Tıpkı bir ebeveynin çocuklarına öğüt verme ihtiyacı hissetmesi gibi. Ya da yüksek bir ideal için kendimizi savunmak gerektiğinde. Bir davranışın biçimini (olumlu ya da olumsuz) kılık değiştirmesini belirleyen güdüdür, biçimi değil. Bir düşünce veya eylem, sert bir şekilde ifade edilse bile zararsız olabilir. 
Yaşa!
 Burada nihayet, "iyi" davranma içgüdüm açıklanıyor; genellikle kendi iyiliği için iyilikle ve hatta karakter zayıflığıyla yanlış temsil ediliyor. Aksine, zararsız olmak için henüz kaba ve gelişmemiş bir girişimdi. Bu kelimeyle karşılaşmak beni kurtardı. Beni gerçek doğamın, varlığımın bir parçasıyla barıştırdı. 
Bu yüzden bu yazıyı ancak Üstad'ın harika ve aydınlatıcı sözleriyle bitirebilirim: "Zararsızlık, her yerde ve herkesin içinde olduğunu fark eden insanın yaşamının ifadesidir."

Commenti

Post più popolari