DOLUNAY: HER AYIN HAZİNESİ VARDIR.

D


Bu gönderiyle, benim için çok değerli bir tema olan Dolunay temasına adanmış, aylık olarak bir yazı dizisi başlatmak istiyorum. 
Benim için, birkaç ay öncesine kadar Dolunayın sadece büyüleyici bir anı temsil ediyordu.  Her zaman aya ilgi duydum (kızımın adının da aynı olması tesadüf değil!); ama bundan fazlası yoktu!
 Işığıyla tüm gök kubbesini aydınlatan o yıldızın harikulade ihtişamını gözlemlemek elbette keyifliydi. Ayrıca her zaman biraz huşu, neredeyse hafif bir korku vardı ama bunu açıklayamıyordum.
 Tibet Ustasının kitaplarını okumaya başladığımdan beri, (Mavi Kitaplar ) ,

 Dolunay hakkındaki fikrim yavaş yavaş değişmeye başladı, ta ki her ayın en önemli anı haline gelene kadar... ve şimdi nedenini açıklayacağım!
 Konuyla ilgili silinecek ilk fikiri, Dolunay günlerinde Ay'ın en büyük noktasında olduğu ve bu nedenle gezegenimiz ve insanlar üzerindeki etkisinin, bundan kaynaklanmaktadır.



 Gerçekte ise işler pek de öyle değil! 
Aslında Ay dolunaya yaklaşırken dünyadan uzaklaşır. Bu nedenle Dolunay günü, tam olarak Ay'ın gezegenimizden maksimum uzaklaştığı güne karşılık gelir.
 Bu, o günlerde yeryüzü ve insanlar üzerindeki etkisinin sanıldığı gibi güçlenmek yerine zayıfladığı anlamına gelir. Ve bu sayede çok daha güçlü olan Güneş'in etkisidir ve o günlerde bizi en çok etkileyen de tam olarak Güneş'tir.
 Bu nedenle onların büyük ruhsal potansiyele sahip günler olduğu söyleniyor; çoğumuz bilmesek bile, güneşimiz sadece ısıtmak veya aydınlatmak değil, çok daha fazlasını yapar!
Üstün enerjilerin daha kolay ulaşılabilir, algılanabilir olduğu günlerdir. Açıkçası, ne alabildiğimiz, her zaman olduğu gibi, büyük ölçüde bilinç seviyemize bağlı olacaktır. 
Bu nedenle, bazılarımız yalnızca belirsiz fiziksel semptomları (baş ağrısı, uykusuzluk veya hipersomnia...) fark edecek, bazılarımız az çok belirgin duygusal dalgalanmalar yaşayacak, yine de bazılarımız yinelenen düşüncelere veya ruminasyonlara sahip olabilir. Ancak yeterli bilinç düzeyine sahip olanlar ve kendilerini o günlere farkındalık ve disiplinle hazırlayanlar, güçlerini ve değerliliklerini bilenler için, "yukarıdan" önemli mesajları alabilirler, sorularına cevapları duyabilirler, yeni projeler, ruhuna yakın, baştlatabilirler, Yolu devam etmek için önemli yardımlar alabilirler. 

Ayrıca Güneş'in her ay bir burçtan diğerine geçtiğini ve bu unsurun bizim için çok önemli hale geldiğini hatırlatmak istiyorum, önemsiz astroloji burçlar vb. açısından değil, daha çok her burç zorluklar ve dersler sunduğu için.  Bu nedenle, bu burcularından geçerek, hem Kişilik hem de Ruh olarak insan, kendisi üzerinde çalışma, dönüşme ve gelişme olasılığına sahiptir.

 Dolunay için asıl hazırlık yaklaşık bir hafta önce başlar. Özellikle Dolunay çevresindeki 5 güne odaklanıyoruz (iki gün öncesi + Dolunayın olduğu gün + iki gün sonrası). 
Ancak bu hazırlık nasıl gerçekleşir? Pratikte ne yapabiliriz?

1. Hazırlık:
Önceki iki günde, bu özel enerjileri karşılayabilecek bedenlerin hazırlanması ve arınması çalışmasına odaklanılır. Bu nedenle sakin bir yaşam sürmeniz, ne çok fazla ne de az uyumanız, ağır ve düşük titreşimli yiyeceklerden (et gibi) kaçınmanız, bol su içmeniz, alkolden uzak durmanız, duygusal dalgalanmalardan uzak durmanız, sürekli ve çılgınca şeylerden vazgeçmeniz önerilir, geçmişe dönmeyi veya geleceği yansıtmayı düşünceler gibi, dua etmek veya meditasyon yapmak için zaman ayırın. İdeal olan, şimdiki zamanda, merkezde ve iyi niyetli kalmak olacaktır. 

2. İletişim: 
Dolunay gününde, şimdi ve burada olmanız tavsiye edilir. İyi bir iş çıkarmaya niyetliysek, Dolunayın tam olarak ne zaman gerçekleşeceğini bilmek önemli olacaktır. Çoğumuz bunun sadece geceleri olduğunu düşünürüz ama öyle değildir. Gün içinde bile her an olabilir. Tam Dolunay anında uyanık ve boş olma olasılığı varsa, farkında olsak da olmasak da, yalnızca o anda bize yatırım yapan enerjilere odaklanmaya çalışarak meditasyon yapılması tavsiye edilir. 
Tam o anda yapmak mümkün değilse o günün her anında meditasyon yapabiliriz; enerjiler hala çok güçlü olacak.

 3. Işınlama:
Sonraki iki gün boyunca bizden istenen şey, "basitçe" uyanık olmamız, yani rüyalar yoluyla, meditasyon yoluyla ya da birçok farklı ve yaratıcı yolla gelebilen tüm bu sinyallere ve mesajlara karşı uyanık ve dikkatli olmamızdır. Hayat kendini gösterir ve bizimle iletişim kurar. 

Bu 5 günlük "çalışma", Tibetli Üstadın çeşitli kitaplarda bize tavsiyelerine göre yapabileceğimizin en iyisidir.
Açıkçası, herkes bu şekilde hazırlanmaya veya Dolunay'a bu kadar çok zaman ayırmaya hazır veya motive olmayabilir. Bu durumda daha basit bir yöntem seçebilir, sadece Dolunay gününe odaklanabilir, mümkünse meditasyon yapabilir veya sadece kendiniz ilgili düşünebilir.. 
Bu yaklaşım "çok fazla" olsa bile, her Dolunay'ın bize sunduğu içeriği, bloglarda (benimki gibi), konuya ayrılmış belirli sayfalarda veya bu konudan bahseden kitaplarda okuyabilir ve sonra okuduklarınızla o ay içinde yaşadıklarınız arasındaki bağlantılar anlamaya çalışabiliriz. 

Şimdi çeşitli Dolunayları'n anlamlarına geldik. Nitekim, bildiğimiz gibi, yıl boyunca her biri farklı bir anlama sahip on iki Dolunay yaşıyoruz. 
Bir de bu inanılmaz enerjilerden her ay bize gelen farklı sembolik telkinler var. 

Aşağıda, aydan aya bize farklı ve temel bir iş sunacak olan zodyak burcuların basit bir listesi bulunmaktadır. Bir burçtan diğerine geçişin iki farklı yoldan mümkün olduğunu her zaman hatırlayalım:
1. İlki, sıradan insanla veya Dönüş Yoluna henüz ayak basmamış insanla ilgilidir. Kendini tamamen biçimle yaşayan ve özdeşleştiren insandır. Hepimiz bu ilk yolda uzun süre, birçok yaşam boyunca, yürüdük, ta ki uyandığımızda Eve Dönüş yolunu kullanmaya karar verene kadar. 
2. İkincisi ise kendine uyanmış ve kendisini Yuva'ya götürecek yolculuğa başlamış insanla ilgilidir. İnisiyasyon deneyimi ile doruğa ulaşan Müritlik Yolu olarak da bilinen bu Yol, yine ve son kez 12 burçtan tamamen farklı anlamlarla geçişi içerir. Artık sonuna kadar ona eşlik edecek olan, Ruhuyla özdeşleşmiş adamdır.
Bu nedenle, her burcu için, sıradan insan için öğrenilecek bir ders ve insan-ruh için çok farklı bir ders olacaktır. Bu nedenle kişinin evrimsel konumunu bilmek yararlıdır. Kendimizi hâlâ Kişiliğimizle özdeşleşmiş olarak görüyorsak, yol 1'i okuyacağız; öte yandan, Ruh'la özdeşleşmeye başlamışsak, yol 2'yi seçeceğiz:

KoçAteş ; yolun başlangıcıdır; önce hayatın maddi yönünü, sonra da manevi yönünü hedefleyen yaratıcı faaliyet. 
Ortalama bir insan için ders şudur: Formu arayın.
İnsan-ruh için ders şudur: Ben ilerliyorum ve akıl düzleminden hükmediyorum. 

Boğa : Toprak ; iradeye dönüşen arzu.
Ortalama bir insan için ders şudur: Yılmadan savaşın.
İnsan-ruh için ders şudur: Görüyorum ve göz açıldığında her şey aydınlanıyor.

İkizler : Hava ; karşıtların kontrolü haline gelen dualite.
Ortalama bir insan için ders şudur: İstikrarsızlığın işini yapmasına izin verin.
İnsan-ruh için ders şudur: Diğer benliğimi tanırım ve o azaldıkça büyür ve parlarım.

Yengeç : Su ; başkalarına hizmet haline gelen kitle ile duyarlılık ve tam özdeşleşme.
Ortalama bir insan için alınacak ders şudur: İzolasyon norm olsun, yine de kalabalıklar var olsun.
Ruh-insan için ders şudur: Işıklı bir ev yaparım ve orada yaşarım.

Aslan : Ateş ; Bireysel farkındalık, kendini olumlama haline gelen sürüden ayrılma.
Ortalama bir insan için ders şudur: Diğer biçimleri olduğu gibi bırakın. Ben olduğum için yönetiyorum.
İnsan-ruh için ders şudur: Ben oyum ve ben buyum.

Başak: Dünya ; Ruh ve biçim ilk kez bir araya geliyor.
Ortalama bir insan için ders şudur: Bırakın madde yönetsin.
Ruh-insan için ders şudur: Ben Anne ve çocuğum, Ben Tanrı ve Maddeyim.

Terazi : Hava ; denge. Form ve ruh birbirini dengeler.
Ortalama bir insan için ders şudur: Seçimini yap.
İnsan ruhu için ders şudur: İki büyük güç çizgisi arasındaki yolu seçiyorum.

Akrep : Su ; Çatışma, deneme, ıstırap, kriz, yeniden yönlendirme, atılım. Mürit oldum.
Ortalama bir insan için ders şudur: Maya gelişsin ve aldatma galip gelsin.
İnsan ruhu için ders şudur: Ben savaşçıyım ve savaştan muzaffer olarak çıkıyorum.

Yay : Ateş ; odaklanmış yön ve istek haline gelen arzunun tatmini.
Ortalama bir insan için ders şudur: Yiyecek arayın.
İnsan ruhu için ders şudur: Amacı görüyorum. Ona ulaşıyorum ve bir tane daha görüyorum.

Oğlak : Toprak ; başkalaşım ve inisiyasyon farkındalığına dönüşen hırs.
Sıradan bir insan için alınacak ders şudur: Hırs hakimdir ve kapı açıktır.
Ruh-insan için ders şudur: Ben ilahi ışıkta kayboldum ama o ışığa sırtımı dönüyorum.

Kova : Hava ; önce Kişiliğe, sonra Ruha hizmet etme isteği.
Sıradan bir insan için alınacak ders şudur: Arzunun biçime hakim olmasına izin verin.
Ruh-insan için ders şudur: Ben susayana dökülen yaşam suyuyum.

Balık : Su ; sezgi ve Kişiliğin kesin ölümü ve nihai kurtuluş haline gelen dualite, akışkanlık.
Ortalama bir insan için ders şudur: Maddenin içine inin.
İnsan-ruh için ders şudur: Baba'nın evinden ayrılıyorum ve geri dönüyorum, kurtarıyorum.

Bu noktada, insanın Yuvaya dönüşünde zodyaktaki son geçişini takip edecek tüm araçlara sahibiz ve bu bir yıllık yolculukta insan-ruhunu, Mürit'i simgeleyen efsanevi Herkül'ün efsanevi hikayesi bize yardımcı olacak. Hedefe, İnisiyasion'a ulaşana kadar bize burcudan burcuna rehberlik edecek.





 

Commenti

Post più popolari