RUH İLE DİYALOGLAR.


 Bir gün meditasyon yapıyorum ve aklıma şu görüntü geliyor:


at kuyruğu yapmak için kullanılan bağcıklara benzer renkli demetler halinde sarılmış ve bağlanmış çıplak bir vücut. Bu bağcıklar güzel ve her renk var. Sıkıyorlar ama çok fazla değil. Vücut nefes alabilir ama hareket edemez.

Bütün gün bu görüntüyü düşünüyorum; aklımdan çıkmıyor! O başsız beden kime ait? Ve bu bağcıklar neyi temsil ediyor?

Bunu birçok kez düşünüyorum ama açıkçası üzerinde çok fazla durmuyorum.

Ertesi gün, bilinçaltını  keşfetmenin bir yolu olarak yaratıcı hayal gücünün önemi üzerine yaptığım bazı okumalar sayesinde (özellikle Jung!), denemeye karar verdim. 

Meditasyona giriyorum.

Vücudum hemen sakin oluyor.

Ortada özel veya değişik duygular yok.

Zihnim sakin ve aktif bir şekilde bekliyor, meraklı ve dikkatli.

Tam olarak kim olduğunu bilmediğim rağmen, yine de kendime güvenerek ve alayla öğrendiğim gibi, iç içe soru soruyorum: "Dün meditasyonda gördüğüm görüntünün neyi temsil ettiğini anlamama yardım eder misin? Bağcıklı olan...!"

Yüksek ve net bir ses hemen cevap veriyor: " Elbette! "

Bu kadar kolay ve hızlı olmasını beklemiyordum!

Ben: "Bu ipler nedir? Ve bağlanan kişi kim?"

Ses: " Benim! "

Ben: "Ah! Ve sen kimsin?"

Ses: " Ruhun ".

Ben: "Ah!".  Bu olay ilginç olmaya başlıyor!

Ben: "Seni kim böyle bağladı?"

Ruh: " Sen! "

Ben: "Ah!". Pişmanlık duyuyorum. Ona acıyorum.

 Tekrar ben: "Ama o zaman, eğer Ruhsan ve dediklere göre çok güçlü bir yaratıksan, neden kendini bu bağlardan kendi başına kurtarmıyorsun?"

Ruh: " Yapamam. Senin özgür iradene saygı duymak zorundayım. O bağları ancak sen çözebilirsin. Sabırla bekliyorum ".

Onun adına çok üzgünüm ve açıkçası bana neden bahsettiğini tam anlamıyorum. Aslında cevapları almalıyım ama bunların hiçbirini bilmiyorum. Bilmediğim yerlerde olan bir şeydir, galiba!

Bu yüzden tekrar sormaya karar verdim, daha iyi anlamak için...

Ben: "Peki, o halde neden ben hala seni çözmedim?"

R: " Çünkü korkuyorsun ".

Bunu beklemiyordum!

Ben: "Neden korkuyorum?"

R: " Benden! ".

Bu sefer gerçekten şaşırdım... Kötüden kötüye!

Ben: "Tamam o zaman neden korkuyorum ben?"

R: " Beni tamamen özgür bırakırsan eğer herkes seni deli olduğunu düşünecek ".

Kalbimde bir sızı hissediyorum. Söylediklerinde o kadar çok gerçek var ki içine sığdırmakta zorlanıyorum. 

Düşünüyorüm...

 Yüreğimde ağırlık hissediyorum. Korkumu hissediyorum. Ama aynı zamanda canlılık. Kalbimdeki yükü kaldırma arzusu.

Bir süre sonra...

Ben: "Onları keselim mi?"

R: " Sen karar ver! "

Mmmmmmm

Ben: "Tamam, istiyorum!".

Aniden elimde büyük bir makas var. Mutfaktakiler gibi ama çok daha büyük. Önümde bağlı olan vücuda yaklaştım ve yavaşça kesmeye başladım. Oldukça kolay çünkü ipler masif değil. Hepsini son dizeye kadar kestim.

Kesilen iplerin açıldığı andan itibaren, o gövdeden tamamen ışıktan oluşan bir varlık hemen yerinden çıktı. Şimdi benim önümde duruyor. Benden biraz daha uzun boylu. Özgür, nihayetNefes alabiliyor. Ama kaçmıyor, aksine yanımda duruyor. Benden uzaklaşmak istemiyor. Tam tersi...yanımda kalacak gibi...hiç gitmeyecek.

Birbirimizi gözlemliyoruz.

R: "Bir olalım mı, ister misin, izin verir misin?".

Onun hakkında düşünüyorum. Tehlike hissetmiyorum. Sadece merak ve beni tamamen saran bir huzur duygusu.

Ben: "Tamam" diyorum.

Böylece çok yavaş yaklaşmaya başlıyor. Giderek yaklaşıyor bedenime. Ben de hareketsiz kalıyorum. Korkmuyorum. O ışıktan yayılan sıcaklığı hissediyorum. Her hücreme nazikçe nüfuz eden bir güç gibi. Moleküllerim onunkiyle karışıyor. Bu daha önce hiç hissetmediğim bir his; rüyada bile hissetmediğim yeni bir duygu; garip, güzel. Güven, neşe ve kelimelerin anlatamayacağı kadar fazlasını hissediyorum.

R: " Dans edelim mi? " diye soruyor.

Ben: "Evet!".


Uyumlu bir dansla birlikte hareket etmeye başlıyoruz. Sanki tek bir varlıkmışız gibi ritmik olarak sağdan sola sallanıyoruz ve belki de gerçekten öyleyiz.

Sanki artık başka hiçbir şeye ihtiyacım yokmuş gibi, tam bir bütünlük hissine sahibim.

Bu tatlı dansının sonunda bana şöyle diyor: " Hayatında, en önemli aşklarında hep beni aradın. Ama onlarda beni bulamadın. Onlar da insan, hata yaparlar, seni incitirler. Tıp senin gibi, hata yaparsın, insanları incetirsin... Bu seni hep hayal kırıklığına uğrattı ama beklentilerin gerçekçi değildi, hem başkalarına hem de kendine. 

Sadece ben senin istediğin gibi yanında olabilirim. Ve aslında hep yanındaydım ama sen görmüyordün. 

Şimdi görüyorsun ama!

Şimdi beni görüyorsun.

Ve bir daha asla ayrılmayacağız.

Tabii bazen dansımız hala duruyor ve bariz bir ayrılık oluyor. Ama zamanla bu da bitecek ve o zaman sonsuza dek ikiden BİR olacağız."



Commenti

Post più popolari